وبینار استراتژی‌های میلیونی (20 شهریور)
روز
ساعت‌
دقیقه
ثانیه
به زودی تاریخ جدید وبینار اعلام می شود.
درخواست مشاوره ثبت نام در کربن پلاس
صرافی توبیت (Toobit) جدیدترین و بهترین صرافی برای ایرانی ها
لوگو آکادمی شامی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ورود / عضویت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
لوگو آکادمی شامی
ورود / عضویت
آموزش ارز دیجیتال

آموزش ارز دیجیتال

از آنجایی که هدف، پول درآوردن است، تمرکز ما در این آموزش ارز دیجیتال، روی معامله گری می باشد. رمزارزها یک نوع دارایی دیجیتالی هستند که فیزیکی و قابل لمس نیستند.
اشتراک گذاری

ارز دیجیتال چیست؟

قبل از این که به آموزش ارز دیجیتال بپردازیم کمی درباره ماهیت ارزهای دیجیتال صحبت کنیم. رمزارزها یا کریپتوکارنسی یا ارزهای دیجیتال، یک نوع دارایی دیجیتالی هستند. یعنی چی؟ یعنی فیزیکی و قابل لمس نیستند. چیزی نیستند که شما بتوانید روی دستتان داشته باشید. کاملا در فضای دیجیتال هستند که می توانید این دارایی دیجیتال را بخرید و در موبایل ها و نرم افزارها و کیف پول هایی که در دسترس هستند آن را نگهداری کنید.

ویژگی های ارزهای دیجیتال

ویزگی های ارزهای دیجیتال

خب برای یادگیری و آموزش ارز دیجیتال باید ببینیم این ارزهای دیجیتال چه ویژگی هایی دارند. ما مهم ترین ویژگی های رمزارزها را در این مطلب می گوییم.

1. غیرمتمرکز بودن

اولین و مهم ترین ویژگی که ارزهای دیجیتال دارند این است که کاملا غیرمتمرکز هستند. یعنی چی؟ یعنی اطلاعات شما مانند سیستم بانکی در یک مکان خاص ذخیره نشده و کنترل نمی شود.

در اینجا سیستم بانکی صرفا یک مثال مالیِ قابل درک برای همه است وگرنه بازار ارزهای دیجیتال بسیار گشترده تر از این حرف هاست. پس این که می گوییم رمزارزها غیرمتمرکز هستند یعنی اطلاعات شما دست هیچ سازمان، نهاد و دولتی نیست.

2. ناشناس بودن

دومین ویژگی مهم رمزارزها ناشناس بودن است. کاربرها در این سیستم ناشناس هستند. مثلا وقتی برای شخصی بیت کوین انتقال می دهیم اسم و آدرسی از ما وجود ندارد. نشانی که از ما ثبت می شود یک رشته از اعداد و حروف هست و هیچ اسمی از فرستنده و گیرنده نیست. پس هیچ کس نمی تواند کسی دیگر را شناسایی کند و نظارتی بر تراکنش های فرد دیگر داشته باشد.

3. امنیت بالا

ویژگی بعدی که باعث شده است این سیستم یک سیستم کاملا منحصر به فردی شود امنیت بسیار بالای آن است. در 99 درصد از مواقع رمزارزها غیرقابل هک هستند. آن 1 درصد باقی مانده برای موارد خاص هست که خدمتتان در ادامه عرض خواهیم کرد. برای آموزش ارز دیجیتال تا آخر این صفحه را بخوانید چون یک سورپرایز برایتان داریم.

توضیحاتی در مورد بیت کوین

توضیحاتی در مورد بیت کوین

اگر به دنبال آموزش ارز دیجیتال هستید قطعا اطلاعاتی درباره بیت کوین دارید که ما هم آن ها را مرور می کنیم. یکی از جذابیت های بیت کوین کمیاب بودن آن است. در حال حاضر در سال 2022 میلادی، تعداد بیت کوین موجود در بازار ارزهای دیجیتال حدود 19 میلیون است. نهایت مقداری که بیت کوین برای استخراج وجود دارد 21 میلیون است.

یعنی 21 میلیون عدد باقی خواهد ماند و دیگر بیشتر نخواهد شد. رفته رفته وقتی افراد بیشتری به سمت خرید بیت کوین جذب می شوند جامعه خریداران آن بزرگتر می شود و بیت کوین کمیاب تر می شود. به دنبال کمیاب شدن بیت کوین، ارزش آن بیشتر می شود.

پس با توجه به این توضیحات احتمالا دریافته اید که بیت کوین هنوز در مسیر پیشرفت است و رشد خواهد کرد. بر خلاف پول فیات (پول های کاغذی) که هر روز چاپ می شوند و ارزش آن ها کمتر می شود بیت کوین با ارزش تر می شود.

آموزش ارز دیجیتال: استخراج بیت کوین

احتمالا این سوال برای شما هم پیش آمده که استخراج بیت کوین چیست؟ چگونه انجام می شود یا از کجا استخراج می شود. در شروع آموزش ارز دیجیتال شما در همین حد بدانید که استخراج بیت کوین یعنی پاداش کارمزد معاملات انجام شده.

بلاکچین چیست؟

دانستن این مطالب برای آموزش ارز دیجیتال از پایه خالی از لطف نیست. وقتی ما می خواهیم برای مثال، بیت کوین به کسی دیگر انتقال دهیم سوال هایی برای افراد ممکن است پیش آید. مثلا این که اگر تراکنش ها قابل شناسایی نیستند و کسی واسط نیست پس چه کسی این امنیت را تامین می کند، چه کسی این تراکنش ها را تایید می کند، اصلا شاید در حساب شخص فرستنده موجودی کافی نباشد چه کسی آن را چک می کند، یا شاید شخصی بخواهد یک بیت کوین جعلی را بفروشد در این شرایط که هیچ واسطی وجود ندارد چه کسی نظاره گر این تراکنش است.

اگر توضیح بلاکچین را در ادامه بخوانید متوجه می شوید که قضیه از چه قرار است و این سیستم چگونه کار می کند.

آموزش ارز دیجیتال: بلاکچین

بلاکچین یک سیستم کاملا غیرمتمرکز و توزیع شده است. یعنی کاربرهای این سیستم هستند که این سیستم را کنترل و تراکنش ها را تایید می کنند.

فرض کنید من می خواهم 1 میلیون تومان وجه نقد را به صورت دستی به آقای x بدهم. برای این که این تراکنش ثبت شود و فردا روزی من ادعای پرداخت 2 میلیون تومان پول را به آقای x نداشته باشم یا آقای x نگوید که من هیچ پولی دریافت نکردم باید این انتقال پول جایی ثبت شود. فرض کنید در مقابل من و آقای x صد نفر آدم نشسته اند. وقتی من پول را به آقای x می دهم این صد نفر همزمان شروع به نوشتن این اتفاق می کنند. یعنی می نویسند که چه کسی به چه کسی و چه مقدار پول داده است.

پس این تراکنش ثبت می شود اما غیرمتمرکز است. یعنی این تراکنش به جای این که در یک جا ثبت شود در صد جا نوشته می شود؛ که البته این فقط یک مثال است و عدد آن خیلی بیشتر از صد می باشد. این صد وفری که تراکنش ها را ثبت می کنند دائما در حال به روزرسانی لیست خودشان هستند و همه تراکنش ها را به لیست خود اضافه می کنند. پس من یا طرف مقابلم نمی توانیم زیر حرفمان بزنیم. پس وقتی تراکنشی انجام می شود اطلاعات توزیع می شود بین همه سیستم ها در جاهای مختلف دنیا. با همه این شرایط جعل و هک کردن تقریبا غیرممکن است.

انواع ارزهای دیجیتال

برای آموزش ارز دیجیتال باید انواع رمزارزها را بدانید.

آلت کوین ها

به همه رمزارزها به جز بیت کوین، آلت کوین می گویند. مثل کاردانو، ترون، اتریوم و …

استیبل کوین ها

استیبل کوین ها یعنی رمزارزهایی که ارزش آن ها ثابت است و اکثرا ارزش آن ها یک دلار است مثل تتر. رمزارز تتر همیشه یک دلار است و نوسان ندارد. کاربرد اینگونه ارزهای دیجیتال چیست؟ شما وقتی این ارزها را می خرید داراییتان افزایش یا کاهش نمی یابد فقط واحد آن تغییر می کند. کاربردی که این ارزها دارند برای انجام معامله است.

شما برای ترید و معامله گری مجبور هستید از استیبل کوین ها استفاده کنید. اجازه دهید برای درک بهتر یک مثال بزنیم. شما وقتی در بورس فعالیت می کنید و می خواهید سودهای خود را حفظ کنید آن را تبدیل به ریال می کنید. در این شرایط مقدار دارایی شما که تغییر نکرده، فقط به صورت ریال و ثابت مانده است. استیبل کوین ها نیز برای ارزهای دیجیتال همین کار را انجام می دهند. به عبارتی دارایی ما را از نوسان امن نگه می دارند.

فرض کنید شما به اندازه 100 دلار بیت کوین خریده اید. بعد از گذش مدتی شما سود کرده اید. اما ممکن است فردای آن روز سودتان را از دست بدهید زیرا بیت کوین یک ارز دیجیتال دارای نوسان است. پس شما باید دارایی خود را تبدیل به یک استیبل کوین مانند تتر کنید که نوسان ندارد.

یک نکته ای که باید در آموزش ارز دیجیتال حتما دقت کنید این است که تتر بر روی شبکه های مختلف کار می کند. برای مثال نام تتر روی شبکه بیت کوین، OMNI است. تتر ERC20 روی شبکه اتریوم و تتر TRC20 روی شبکه ارز ترون پیاده سازی شده است. ارزش این ها هیچ تفاوتی با هم ندارد و فقط مواردی مانند سرع ت و کارمزدشان متفاوت است.

آموزش ارز دیجیتال: تفاوت کوین و توکن

آموزش ارز دیجیتال: تفاوت کوین و توکن

رمزارزهایی که بلاکچین اختصاصی خودشان را دارند با نام کوین شناخته می شوند. یعنی ارزهای مادر هستند. مثل بیت کوین، اتریوم و …؛ اما ارزهایی هم وجود دارند که بلاکچین مخصوص خود را ندارند و به اصطلاح در بلاکچین ارزهای دیگر مستاجر هستند. نام این ارزها که بلاکچین ندارند توکن است. مثل ترون که بلاکچین نداشت و توکن بود اما بعدها شبکه بلاکچین خود را راه اندازی کرد و تبدیل به کوین شد.

کیف پول چیست؟

شما اگر می خواهید یک ارز را بخرید و برای بلند مدت نگهداری کنید باید آن را به کیف پول خود انتقال دهید. به عبارتی کیف پول فقط برای نگهداری ارزهای دیجیتال شماست و نمی توانید در کیف پول خود خرید و فروش انجام دهید.

انواع کیف پول

پس از آموزش ارز دیجیتال و شروع معامله گری، ممکن است تصمیم بگیرید مقداری از سود خود را برای طولانی مدت نگهداری کنید. برای این کار می توانید از دو نوع کیف پول استفاده کنید: کیف پول نرم افزاری و کیف پول سخت افزاری. با توجه به نیاز و سلیقه خودتان باید بررسی کنید و مناسب ترین کیف پول را برای این کار انتخاب کنید.

صرافی چیست؟

صرافی چیست؟

در این مرحله از آموزش ارز دیجیتال درباره صرافی صحبت می کنیم. زمانی که شما می خواهید یک ارز را بخرید و معامله گری کنید باید این کار را در یک صرافی انجام دهید. در واقع صرافی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال است.

اگر بخواهیم درباره انواع صرافی ها صحبت کنیم باید بگوییم که اولین نوع آن ها صرافی های ایرانی هستند که داخل ایران فعالیت می کنند. دومین مورد، صرافی های بین المللی و خارجی هستند.

صرافی مناسب

تعداد صرافی های بین المللی بسیار زیاد است. آموزش ارز دیجیتال فقط یادگیری نحوه معامله گری نیست. باید بررسی کنیم ببینیم که کدام صرافی برای ترید بهتر است. اصلا باید از صرافی ایرانی استفاده کنیم یا خارجی؟ یکی از تفاوت های صرافی های ایرانی با صرافی های بین المللی هزینه کارمزد معاملات است. کارمزد معاملات در صرافی های ایرانی خیلی بیشتر از صرافی های خارجی است و صرافی های ایرانی هنوز به رده های بین المللی بالایی نرسیده اند. پس باید بهترین صرافی را از بین صرافی های خارجی انتخاب کنیم. این که می گوییم کدام صرافی بهتر است منظورمان صرافی ایست که:

  • خدمات بهتری می دهد
  • نقدشوندگی بالاتری دارد
  • امنیت بهتر و بالاتری دارد
  • حجم معاملات بیشتری دارد
  • کارمزد کمتری دارد
  • از همه مهم تر به ایرانی ها خدمات می دهد
  • خطری برای ورود ایرانی ها ندارد (بلوکه شدن حساب)

صرافی هایی که در رده های بالا قرار دارند طبیعتا از روی شانس به این رده نرسیده اند. این رده های بالا را با توجه به امکانات خوبی که دارند نظیر: پشتیبانی از تعداد ارزهای زیاد، حجم معاملات بالا و … به دست آورده اند. زمانی که می خواهیم از صرافی های معتبر بین المللی استفاده کنیم باید حتما احراز هویت کنیم تا هم امنیت حسابمان بالا رود و هم بتوانیم برداشت انجام دهیم. از آن جایی که تحریم های زیادی برای ما ایرانی ها وجود دارد بیشتر صرافی های خارجی به ما اجازه احراز هویت نمی دهند.

اما جای نگرانی نیست. با وجود این مشکلات، تریدرهای حرفه ای و با تخصصی در ایران داریم که به معامله گری ادامه می دهند و تخصص خود را افزایش می دهند. شما هم نگران انتخاب صرافی نباشید، با خواندن مقاله بهترین صرافی خارجی برای ایرانی ها می توانید معامله گره را در یک صرافی بین المللی شروع کنید.

آموزش ارز دیجیتال: چگونه ارز دیجیتال بخریم؟

آموزش ارز دیجیتال: چگونه ارز دیجیتال بخریم؟

یکی از سوال هایی که در طول یادگیری و آموزش ارز دیجیتال برایتان پیش می آید این است که وقتی داریم از صرافی خارجی استفاده می کنیم چگونه ریالمان را به ارزهای دیجیتال و اصطلاحا به استیبل کوین ها تبدیل کنیم؟ چگونه از حساب بانکی ایرانی به حساب صرافی خارجی یا کیف پول خارجی پول انتقال دهیم؟

با توجه به مشکلاتی که وجود دارد و این که تحریم هستیم نمی توانیم مستقیم ارز دیجیتال مورد نظرمان را از صرافی خارجی بخریم. برای انجام این کار ما مجبور هستیم که از یک صرافی ایرانی ارز دیجیتال را خریداری کرده و به صرافی خارجی منتقل کنیم. توجه داشته باشید که شما در صرافی داخلی و ایرانی خرید و فروش انجام نمی دهید فقط می خرید و به اکانت صرافی خارجی خود انتقال می دهید.

با چه سرمایه ای وارد این بازار شویم؟

پرتکرارترین سوال افرادی که به دنبال آموزش ارز دیجیتال هستند این است که برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال چقدر سرمایه نیاز است؟ با چه مقدار سرمایه می توانیم معامله گری را شروع کنیم و وارد این بازار شویم؟

به این نکته توجه کنید که هیچ محدودیتی برای سرمایه ورود به این بازار وجود ندارد. بسیاری از افراد فکر می کنند چون قیمت یک بیت کوین حدود 20 هزار دلار است آن ها نیز باید 20 هزار دلار داشته باشند که بتوانند بیت کوین بخرند. اصلا این طور نیست و شما هر مقدار که سرمایه دارید می توانید از ارز مورد نظر خود بخرید و وارد بازار رمزارزها شوید. حتما که نباید یک عدد از ارزها را بخرید. شما می توانید با حداقل 500 هزار تومان نیز وارد این بازار شوید. اما عواملی هم هست که در طول آموزش ارز دیجیتال باید به آن ها دقت کنید:

نکات مهم در آموزش ارز دیجیتال

آیا با سرمایه کم هم میتوان سود کرد؟

پاسخ به این سوال مشخص است. کسی که با سرمایه کم وارد این بازار می شود و با سرمایه کم ترید انجام می دهد هم (اگر دانش معامله گری را داشته باشد) سود خواهد کرد؛ اما قطعا سودش کم خواهد بود. باید تصمیم بگیرید که آیا به دنبال سودهای کم هستید یا ریسک پذیری بالایی دارید و می خواهید سود بیشتری به دست آورید.

چه آموزشی برای آموزش ارز دیجیتال مناسب است؟

اگر به دنبال یک آموزش ارز دیجیتال به صورت کامل و جامع هستید مباحث در این زمینه آنقدر زیاد است که نمی شود صفر تا صد آن را به صورت متن و نوشته ارائه داد. ما در آکادمی شما با سال ها تجربه و آزمون و خطا برای شما یک آموزش ویدیویی کامل اماده کرده ایم که از مباحث پایه و ساده شروع می شود و تا نمیه حرفه پیش می رود. فایل های این آموزش ارز دیجیتال به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد تا بتوانیم به علاقمندان این حوزه کمکی کرده باشیم. این آموزش تحت عنوان آموزش معامله گری کربن به شما ارائه می شود.

سرفصل های دوره کربن آکادمی شامی آموزش ارز دیجیتال

آموزش معامله گری کربن

سطح یک آموزش ارز دیجیتال – آشنایی با ارزهای دیجیتال

پارت ۱: فارکس یا کریپتو؟پارت ۲: یک ایمیل مطمئنپارت ۳ (قسمت اول): کجا معامله کنم؟پارت ۳ (قسمت دوم): بهترین صرافی هاپارت ۴: صرافی ایرانیپارت ۵: معرفی صرافی خارجیپارت ۶: انواع تحلیل هاپارت ۷ (قسمت اول): سلام چارتپارت ۷ (قسمت دوم): سلام چارتپارت ۸: معاملات دو طرفهپارت ۹ (قسمت اول): زبان نمودارهاپارت ۹ (قسمت دوم): انواع الگوهای کندلیپارت ۱۰ (قسمت اول): فلسفه حرکت قیمتپارت ۱۰ (قسمت دوم): روندهاپارت ۱۱: حمایت و مقاومت هاپارت ۱۲ (قسمت اول): اندیکاتورهاپارت ۱۲ (قسمت دوم): معرفی چند ابزار اصلی

سطح دو آموزش ارز دیجیتال – آشنایی با ارزهای دیجیتال

پارت ۱: پرایس اکشن چیست؟پارت ۲: محدودیت کندل هاپارت ۳: پین بارپارت ۴: دوجیپارت ۵: مارابوزوپارت ۶: پوشاپارت ۷: میکس کندل هاپارت ۸: انواع سفارشاتپارت ۹: سوئینگ هاپارت ۱۰: روندهاپارت ۱۱: پایان روندپارت ۱۲: قدرت روندپارت ۱۳: حجم های شگفت انگیزپارت ۱۴: حمایت و مقاومتپارت ۱۵: خط روندپارت ۱۶: کانال هاپارت ۱۷: الگوی پرچمپارت ۱۸: الگوی کنجپارت ۱۹: الگوی مثلثپارت ۲۰: تایم فریم هاپارت ۲۱: جادوی RSIپارت ۲۲: ورود به معاملهپارت ۲۳: حد ضررپارت ۲۴: حد سودهاپارت ۲۵: ریسک به ریواردپارت ۲۶: بهترین نقطه ورودپارت ۲۷: مدیریت سرمایهپارت ۲۸: مدیریت معامله

در این دوره از صفر شروع می کنیم و توضیح می دهیم که ارز دیجیتال چیست، بلاکچین چیست، نحوه خرید و فروش، نحوه انتقال، نحوه تبدیل ریال به ارز دیجیتال، کدام صرافی مناسب است، آموزش صرافی ها، نحوه استفاده از سیگنال ها و … را آموزش می دهیم تا کم کم به مباحث پیشرفته تر یعنی تحلیل های تکنیکال و فاندامنتال. از آنجایی که هدف، پول درآوردن است، تمرکز ما در این آموزش ارز دیجیتال، بیشتر روی معامله گری و ترید می باشد.

با بهره‌گیری از مطالب ارائه شده در سایت آکادمی شامی، می توانید همه اطلاعات لازم برای شروع و حرفه ای شدن در حوزه معامله گری را به دست بیاورید. پیشنهاد ما به شما استفاده از آموزش رایگان کربن است. سرفصل ها و اطلاعات بیشتر درباره این آموزش را در این صفحه بخوانید. همچنین اگر نیاز به مشاوره دارید مشاوران آکادمی شامی آماده ارائه خدمات و مشاوره رایگان به شما هستند. برای درخواست مشاوره، فرم زیر را پر کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

درخواست مشاوره رایگان

آموزش ارز دیجیتال

از آنجایی که هدف، پول درآوردن است، تمرکز ما در این آموزش ارز دیجیتال، روی معامله گری می باشد. رمزارزها یک نوع دارایی دیجیتالی هستند که فیزیکی و قابل لمس نیستند.
اشتراک گذاری
مطالبی که در این بخش یاد می گیرید!
با تخفیف کارمزد
ثبت نام در صرافی و بروکر

دیدگــــاه کاربــران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت اطلاعات جهت ثبت نام

بعد از تکمیل این فرم همکاران ما به زودی و در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت و می توانید از مشاوران ما یک آفر عالی جهت ثبت نام در وبینار دریافت کنید.

درخواست مشاوره رایگان ثبت نام در کربن پلاس

با تکمیل این فرم همکاران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس گرفته و یک تخفیف فوق العاده برای شما در نظر می گیرند.

×
ورود / عضویت
لطفا شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید (مثال: 09190000000) - ممکن است کد تایید ارسال شده در قسمت اسپم پیامک های شما قرار گیرد.
ورود شما به معنای پذیرش شرایط و قوانین می باشد