وبینار استراتژی‌های میلیونی (20 شهریور)
روز
ساعت‌
دقیقه
ثانیه
به زودی تاریخ جدید وبینار اعلام می شود.
درخواست مشاوره ثبت نام در کربن پلاس
صرافی توبیت (Toobit) جدیدترین و بهترین صرافی برای ایرانی ها
لوگو آکادمی شامی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ورود / عضویت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
لوگو آکادمی شامی
ورود / عضویت
سرمایه لازم برای ترید

سرمایه لازم برای ترید

سرمایه لازم برای ترید یکی از دغدغه های تازه کارهاست. برای این که بفهمیم چقدر سرمایه برای ترید نیاز است باید کم و زیاد بودن آن را بررسی کنیم تا ویژگی هر کدام ...
اشتراک گذاری

امروز می خواهیم راجع به دغدغه بسیاری از تریدرهای تازه وارد صحبت کنیم. می خواهیم بررسی کنیم کسی که می خواهد وارد حیطه معامله گری شود به چقدر سرمایه نیاز دارد و در کل سرمایه لازم برای ترید چه مقدار است؟ پس ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

سرمایه لازم برای ترید و معامله گری چقدر است؟

خب برای پاسخ به این سوال باید از دو جنبه پاسخ را بررسی کنیم.

جنبه اول

شما برای ترید کردن باید وارد یک صرافی شوید. صرافی های مختلف ایرانی و بین المللی وجود دارد که با توجه به نیاز خود باید مناسب ترین آن ها را انتخاب کنید. اگر برای انتخاب صرافی دچار مشکل شده اید و نمی دانید از کدام صرافی استفاده کنید پیشنهاد می کنم مقاله “بهترین صرافی برای ایرانی ها” را مطالعه کنید. پیشنهاد تیم آکادمی شامی به شما صرافی توبیت Toobit می باشد.

سرمایه لازم برای ترید در هر صرافی متفاوت است. اما هر صرافی یک حداقل موجودی نیاز دارد که بتوانید معامله گری را در آن شروع کنید. یعنی از آن مقدار مشخص شده نباید کمتر باشد. این حداقل موجودی، ممکن است با گذشت زمان تغییر کند که با یک سرچ ساده درباره صرافی مورد نظر خود می توانید مقدار آن را پیدا کنید.

جنبه دوم

حداقل سرمایه لازم برای ترید از جنبه مناسب بودن را باید بررسی کنیم. خیلی از افراد برای این که وارد حیطه معامله گری شوند و ترید را شروع کنند، نبود سرمایه و حتی سرمایه زیاد را یک مانع بزرگ برای خود می بینند. به عبارتی نبود پول و سرمایه زیاد را دلیلی بر عدم موفقیت خود در زمینه معامله گری می دانند. می خواهیم بررسی کنیم و ببینیم واقعا سرمایه لازم برای ترید چقدر است و دیدگاه این افراد چقدر درست است. در ادامه نظر خود را طبق تجربیات چندین ساله ام برایتان می گویم.

سرمایه کم باشد یا زیاد؟

سرمایه کم باشد یا زیاد؟

اگر سوالتان این است که چه مقدار سرمایه برای شروع معامله گری نیاز داریم من به شما می گویم که سرمایه لازم برای ترید برای تازه کارها نباید زیاد باشد. سرمایه زیاد برای معامله گران مبتدی یک مانع بزرگ است و اجازه نمی دهد آن معامله گر به موفقیت برسد. شروع معامله گری با سرمایه کم غیرممکن نیست و شدنی است.

اجازه دهید با بررسی یک مثال، این موضوع را خدمتتان عرض کنم و با منطق برایتان توضیح دهم.

یک معامله گر مبندی به چه چیزهایی نیاز دارد؟

  1. تجربه کافی (که باید به مرور زمان به دست بیاورد)
  2. توانایی ذهنی (که بتواند حساب واقعی و سرمایه های زیاد را مدیریت کند)

نیازهای یک معامله گر مبتدی

حالا کمی دقیق تر شویم. این که می گویم یک معامله گر به تجربه کافی نیاز دارد درست؛ اما خب چگونه این تجربه ها را به دست آورد؟ به دست آوردن تجربه، هزینه نیاز دارد: هزینه زمانی و هزینه مالی.

اگر سرمایه زیادی را در اختیار یک معامله گر مبتدی قرار دهیم او شروع به ترید و در واقع با انجام ترید، شروع به، به دست آوردن تجربه می کند. او بابت تجربه‌ای که به دست می آورد هزینه زیادی را نیز پرداخت می‌کند. (با توجه به پول و سرمایه زیادی که در اختیارش قرار داده شده است).

سرمایه لازم برای ترید، 100 دلار یا 1000 دلار؟

برای درک بهتر و تشخیص درست سرمایه لازم برای ترید یک مثال را دقیق‌تر بررسی می‌کنیم.

شما تصور کنید دو معامله‌گر مبتدی می خواهند شروع به انجام ترید کنند. اولین شخص 100 دلار سرمایه و دومین شخص 1000 دلار سرمایه برای شروع دارند. به نظر شما کدام یکی از آن‌ها می تواند تجربه بیشتر و بهتری به دست بیاورد؟ من قطعا می‌گویم تریدر اولی که 100 دلار دارد. چرا؟ چون تجربه هایی که کسب می‌کند ارزان‌تر است. در نتیجه تجربه بیشتری می‌تواند به دست بیاورد و در مسیر معامله گری باقی بماند. زیرا سرمایه‌اش اندک است و اگر هم آن مقدار پول از بین برود مشکل بزرگی برایش پیش نخواهد آمد. از لحاظ ذهنی و روانی هم وضعیت بهتری خواهد داشت.

افزایش سرمایه اولیه

سرمایه لازم برای ترید چقدر است؟

مورد بعدی را نیز با یک مثال توضیح می‌دهم. دو حالت را در نظر بگیرید. در حالت اول، این معامله گر 1000 دلار در اختیار دارد و در حالت دوم 1 میلیارد دلار. به نظر شما برای یک معامله گر مبتدی این راحت‌تر است که 1000 دلار را با انجام ترید بیشتر کند یا 1 میلیارد دلار را؟ قطعا مدیریت پول کم راحت‌تر است (حتی از لحاظ روانی). پس اگر فردی نتواند 100 دلار را به 110 دلار برساند، قطعا نمی تواند 10 هزار دلار را به 11 هزار دلار برساند، و یا 100 هزار دلار را به 110 هزار دلار برساند.

پس اگر به دنبال این هستید که بفهمید سرمایه لازم برای ترید چقدر است، باید بگویم سرمایه، کمترین اهمیت را برای شروع دارد و اصلا نباید این موضوع تبدیل به یک مشکل برای شما شود. شما اگر بتوانید یک حساب معاملاتی خوب با یک برایند مناسب ایجاد کنید مطمئن باشید به قدری سرمایه در اختیار افراد وجود دارد که حاضرند روی یک معامله گر خوب سرمایه‌گذاری کنند.

باز هم تکرار می‌کنم شمایی که دغدغه سرمایه لازم برای ترید را دارید باید بدانید که نبود سرمایه، محدودیت برای شروع معامله گری نیست. همانطور که تا اینجای مقاله خواندید یک شخص تازه وارد چون تجربه ندارد یا تجربه خیلی کمی دارد پس احتمال این که تریدهای اشتباه انجام دهد (نسبت به افراد با تجربه‌تر) زیاد است.

نکات مهم

در ادامه نکاتی را به شما می‌گویم که امیدوارم به آن‌ها توجه کنید.

اول این که در مرحله شروع معامله گری با توجه به سرمایه و تجربه کم ممکن است به ذهنتان برسد که: درست است سرمایه لازم برای ترید کم است اما من لوریج زیاد برمیدارم و می‌توانم پول خود را حداقل دو برابر کنم.

لطفا این اشتباه را نکنید و واقع بین باشید. این را قبول دارم که سرمایه لازم برای ترید کم است و شاید مقدار آن برای شما ناچیز باشد اما این کار اشتباه است. این حوزه‌ای که وارد آن شده‌اید و می‌خواهید کار خود را آغاز کنید با لاتاری و کازینو و قمار کردن کاملا متفاوت است. شانس هم در آن دخیل نیست (مگر یکی دو بار که باز هم بعید است). این بیزینس نیازمند علم، آگاهی، دانش، هنر و تجربه است تا بتوانید از این بازار کسب درآمد کنید. این فکر را از ذهنتان بیرون کنید که یک پولی وارد این بازار کرده و با گذشت یک شب پول شما دو یا چند برابر شود.

موفقیت در معامله گری

نکته بعدی که باید توجه کنید این است که یک تریدر تازه کار باید تمرکز خود را روی مدیریت ضررها بگذارد. بعد از این که توانست ضرر را کنترل کند می تواند قدری از تمرکز خود را روی سودهای کم هم بگذارد. در واقع مثلا این تریدر تازه کار سرمایه لازم برای ترید را 100 دلار انتخاب کرد و وقتی توانست سرمایه خود را مدیریت کند و ضرر نکند باید آن 100 دلار را تبدیل به 110 دلار کند، نه این که تارگت بگذارد تا 100 دلار را به 200 دلار در بازه زمانی کوتاه برساند.

خب تا به اینجا احتمالا فهمیده‌اید که سرمایه لازم برای ترید چقدر است و با چه مقدار پول باید شروع کنید. حالا شاید سوالتان این باشد که برای کسب تجربه در حیطه معامله گری و بازار ارزهای دیجیتال چگونه باید عمل کنیم؟ یکی از ساده‌ترین روش‌های کسب تجربه در حوزه ترید استفاده از سیگنال‌های ارز دیجیتال است. با استفاده از سیگنال‌هایی که تریدرهای با تجربه و حرفه‌ای در اختیار شما قرار می‌دهند به مرور دستتان می آید که باید چگونه ترید کنید. سپس می توانید خودتان ارزها را بررسی و ارزیابی کنید و خودتان معامله گری کنید. یعنی دیگر نیازی به سیگنال های اشخاص دیگر نداشته باشید.

نکته بعدی که باید دقت کنید آموزش است. شما وقتی تصمیم به شروع آموزش معامله گری گرفتید نباید آموزش خود را قطع کنید. فعالیت در بازارهای مالی نیز مانند دیگر بیزینس‌ها نیاز به آموزش همیشگی دارد و باید اطلاعات و دانش خود را همیشه آپدیت نگه دارید. نمی گویم از همه افراد باید جلو بزنید اما اگر می‌خواهید در این مسیر به موفقیت برسید باید همپای رقیبان تلاش کنید.

البته نگران نباشید که قبل از شما افراد زیادی در این حیطه موفق شده‌اند و به آن‌ها رسیدن سخت است. شما اصلا قرار نیست به کسی برسید. اگر به چشم یک بیزینس و نه فقط به چشم تفریح به آن نگاه کنید قطعا موفق خواهید شد.

کلام آخر

امیدوارم با خواندن این مطلب بتوانید حداقل سرمایه برای ترید را برای خود انتخاب کنید و تصمیم درست بگیرید. سرمایه لازم برای ترید و معامله گری اگر کم باشد استرس معامله گر تازه کار نیز کمتر خواهد بود و تجربه‌های بهتری به دست خواهد آورد. این که سرمایه شروع کم باشد اصلا ربطی به ثروتمند بودن شما ندارد. بحث آموزش و یادگیری مرحله به مرحله است.

پس اگر ثروت زیادی هم دارید پیشنهاد می‌کنم با سرمایه کم شروع به کار کنید. اگر هم از آن دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال دارید اما نداشتن سرمایه زیاد مانع شروع کار شماست بیشتر از این فرصت را از دست ندهید. خودتان این سرمایه زیاد را خلق کنید. نمی گویم بسیار آسان است اما شدنی است.

با بهره‌گیری از مطالب ارائه شده در سایت آکادمی شامی، می‌توانید همه اطلاعات لازم برای شروع و حرفه‌ای شدن در حوزه معامله گری را به دست بیاورید. پیشنهاد ما به شما استفاده از دوره رایگان آموزش معامله گری کربن است. همچنین اگر نیاز به مشاوره دارید مشاوران آکادمی شامی آماده ارائه خدمات و مشاوره رایگان به شما هستند. برای درخواست مشاوره، فرم زیر را پر کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

درخواست مشاوره رایگان

سرمایه لازم برای ترید

سرمایه لازم برای ترید یکی از دغدغه های تازه کارهاست. برای این که بفهمیم چقدر سرمایه برای ترید نیاز است باید کم و زیاد بودن آن را بررسی کنیم تا ویژگی هر کدام ...
اشتراک گذاری
مطالبی که در این بخش یاد می گیرید!
با تخفیف کارمزد
ثبت نام در صرافی و بروکر

دیدگــــاه کاربــران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت اطلاعات جهت ثبت نام

بعد از تکمیل این فرم همکاران ما به زودی و در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت و می توانید از مشاوران ما یک آفر عالی جهت ثبت نام در وبینار دریافت کنید.

درخواست مشاوره رایگان ثبت نام در کربن پلاس

با تکمیل این فرم همکاران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس گرفته و یک تخفیف فوق العاده برای شما در نظر می گیرند.

×
ورود / عضویت
لطفا شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید (مثال: 09190000000) - ممکن است کد تایید ارسال شده در قسمت اسپم پیامک های شما قرار گیرد.
ورود شما به معنای پذیرش شرایط و قوانین می باشد