وبینار استراتژی‌های میلیونی (16 مرداد)
روز
ساعت‌
دقیقه
ثانیه
به زودی تاریخ جدید وبینار اعلام می شود.
درخواست مشاوره ثبت نام در کربن پلاس (ویژه دوره کربن)
صرافی توبیت (Toobit) جدیدترین و بهترین صرافی برای ایرانی ها
لوگو آکادمی شامی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ورود / عضویت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
لوگو آکادمی شامی
ورود / عضویت
محدوده حمایتی یا خطوط حمایتی کدام بهتر است؟

محدوده حمایتی یا خطوط حمایتی کدام بهتر است؟

حالا سوال مهمی که مطرح است این است که محدوده حمایتی و یا خطوط حمایتی کدام بهتر است؟ در این مقاله به این موضوع می پردازیم.
اشتراک گذاری

حمایت و مقاومت یکی از مرسوم ترین و مهم ترین مباحث تحلیل تکنیکال می باشد که تحلیلگران بازار از آنها استفاده می کنند و کمتر کسی هست که اسم حمایت و مقاومت را نشنیده باشد.

حالا سوال مهمی که مطرح است این است که محدوده حمایتی و یا خطوط حمایتی کدام بهتر است؟ در این مقاله به این موضوع می پردازیم.

پرایس اکشن انتخابی برای حرفه ای شدن

پرایس اکشن در زمره مفاهیم تریدری پرطرفدار می باشد و تریدری که می داند چگونه از آن استفاده کند اغلب عملکردش را بهبود می بخشد و همچنین به میزان قابل توجهی عملکرد و نگاهش به چارت پیشرفت می کند. اگرچه هنوز هم تعداد زیادی موقعیت های نامفهوم و دارای تعبیر اشتباه وجود دارد که تریدرها را دچار سردرگمی کرده و باعث شکست آنها می شود.

محدوده حمایتی یا خطوط حمایتی کدام بهتر است؟

آنچه که مسلم است محدوده مقاومت و حمایت بهتر از خطوط مقاومت و حمایت است. حمایت و مقاومت شناخته شده ترین مفهوم در پرایس اکشن می باشند، اما فقط تعداد تریدر کمی می توانند با استفاده از آنها کسب سود کنند. دلیل این امر بسیار ساده است، هر چند در نگاه اول این مطلب واضح و آشکار نیست.

اکثر تریدرها فقط یک خط افقی تنها را به عنوان حمایت یا مقاومت در ترید در نظر میگیرند که درک آن خط به نظر عالی می رسد اما در طول لایو ترید خطا می دهد. دلیلش این است که یک خط تنها، اثرگذار بر روی مسیر حرکت قیمت نمی باشد بلکه ایجاد محدوده مقاومت و حمایتی است که تاثیر بیشتری بر روی حرکت قیمت دارد.

تصاویر زیر به خوبی این مطلب را نشان می دهند. تریدری که فقط یک خط را مورد استفاده قرار می دهد هم موقعیت های مناسبی که قیمت در آن این خط را لمس نمی کند از دست میدهد و هم ممکن است با ورود بر اساس این خط در دام جهش های لحظه ای قیمت  (شادوها – اسپایک) بیفتد و تریدش با ضرر بسته شود.

در عوض تریدری که از محدوده های حمایت و مقاومت استفاده می کند می تواند این نویزهایی که در این محدوده اتفاق می افتد را شناسایی و فیلتر کند.

2 عکس متفاوت از حمایت و مقاومت

در ادامه دو عکس مشاهده می کنید که اولی مربوط به خطوط حمایتی و مقاومتی و دومی مربوط به ناحیه حمایتی و مقاومتی می باشد.

محدوده حمایتی و مقاومتی

محدوده حمایتی یا خطوط حمایتی

شما با دقت به این دو عکس می توانید به این موضوع پی ببرید که در عکس دوم محدوده حمایتی و مقاومتی پارازیت های قیمتی که باعث ضرر اکثر تریدرهایی که با خطوط حمایت ترید میکنند را پوشش داده است.

شما با رسم نواحی حمایتی و مقاومتی می توانید به راحتی در محدوده رسم شده وارد شوید و در این صورت می توانید نقاط ورود و حد ضرر خود را دقیق تر تنظیم کنید. پس در نظر داشته باشید ما چیزی به عنوان خط حمایت و یا خط مقاومت نداریم بلکه ناحیه حمایتی و ناحیه مقاومتی داریم.

فشار خرید و فشار فروش در نواحی حمایتی و مقاومتی

حمایت و مقاومت دو مورد از مهمترین مفاهیم در تحلیل تکنیکال هستند. حمایت سطح قیمتی است که در آن فشار خرید به اندازه کافی قوی است تا از کاهش بیشتر قیمت جلوگیری کند. از سوی دیگر، مقاومت سطح قیمتی است که در آن فشار فروش به اندازه کافی قوی است تا از افزایش بیشتر قیمت جلوگیری کند. هر دو سطح حمایت و مقاومت می توانند بینش های ارزشمندی را در مورد حرکات بازار در آینده ارائه دهند. به این ترتیب، آنها ابزار ضروری برای هر معامله گری هستند که به دنبال تصمیم گیری آگاهانه هنگام معامله سهام، کالا یا ارز دیجیتال و… است.

حمایت و مقاومت دو مورد از مهمترین مفاهیم در معاملات هستند. آنها سطوحی هستند که در آن سهام یا سایر اوراق بهادار به ترتیب احتمالاً فشار خرید یا فروش را پیدا می کنند. معامله گران از این سطوح برای تصمیم گیری در مورد زمان خرید و فروش و همچنین محل قرار دادن سفارش های توقف ضرر استفاده می کنند. معامله گران با درک سطوح حمایت و مقاومت می توانند ریسک خود را بهتر مدیریت کرده و سود خود را به حداکثر برسانند.

حمایت سطح قیمتی است که در آن خریداران تمایل به ورود به بازار دارند، در حالی که مقاومت سطح قیمتی است که در آن فروشندگان تمایل به ورود به بازار دارند. سطوح حمایت و مقاومت را می توان برای شناسایی نقاط ورود و خروج احتمالی برای معاملات استفاده کرد. معامله گران از این سطوح برای تعیین زمان خرید یا فروش دارایی و همچنین زمان بستن موقعیت خود استفاده می کنند. معامله گران با درک سطوح حمایت و مقاومت می توانند ریسک خود را بهتر مدیریت کرده و سود خود را به حداکثر برسانند.

حمایت و مقاومت دو مورد از مهمترین مفاهیم در معاملات هستند. درک نحوه تعامل این دو نیرو با حرکات قیمت می تواند به معامله گران کمک کند تا الگوهای بازار را به طور دقیق پیش بینی کنند و استراتژی های خود را بر اساس آن تنظیم کنند. مفهوم حمایت و مقاومت بینشی در مورد چگونگی واکنش قیمت‌ها به شرایط مختلف بازار فراهم می‌کند و به معامله‌گران کمک می‌کند تا نقاط ورود و خروج ایده‌آل را برای معاملات خود شناسایی کنند. به این ترتیب، این مفهوم برای موفقیت هر معامله‌گری بسیار مهم است.

نتیجه گیری

حمایت و مقاومت یکی از مهم ترین نواحی در تحلیل تکنیکال هستند که باید توجه داشته باشیم هنگام رسم حمایت و مقاومت آنها را در قالب نواحی رسم کنیم و نه یک خط، چون نواحی معتبرتر هستند. رسم کردن نواحی حمایتی و مقاومتی منجر به این می شود که محدوده حمایتی و مقاومتی پارازیت های قیمتی که باعث ضرر اکثر تریدرهایی که با خطوط حمایت ترید میکنند را پوشش دهد.

با بهره‌گیری از مطالب ارائه شده در سایت آکادمی شامی، می توانید همه اطلاعات لازم برای شروع و حرفه ای شدن در حوزه معامله گری را به دست بیاورید. پیشنهاد ما به شما استفاده از دوره رایگان آموزش معامله گری کربن است. همچنین اگر نیاز به مشاوره دارید مشاوران آکادمی شامی آماده ارائه خدمات و مشاوره رایگان به شما هستند. برای درخواست مشاوره، فرم زیر را پر کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

درخواست مشاوره رایگان

محدوده حمایتی یا خطوط حمایتی کدام بهتر است؟

حالا سوال مهمی که مطرح است این است که محدوده حمایتی و یا خطوط حمایتی کدام بهتر است؟ در این مقاله به این موضوع می پردازیم.
اشتراک گذاری
مطالبی که در این بخش یاد می گیرید!
با تخفیف کارمزد
ثبت نام در صرافی و بروکر

دیدگــــاه کاربــران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت اطلاعات جهت ثبت نام

بعد از تکمیل این فرم همکاران ما به زودی و در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت و می توانید از مشاوران ما یک آفر عالی جهت ثبت نام در وبینار دریافت کنید.

درخواست مشاوره رایگان ثبت نام در کربن پلاس

با تکمیل این فرم همکاران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس گرفته و یک تخفیف فوق العاده برای شما در نظر می گیرند.

×
ورود / عضویت
لطفا شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید (مثال: 09190000000) - ممکن است کد تایید ارسال شده در قسمت اسپم پیامک های شما قرار گیرد.
ورود شما به معنای پذیرش شرایط و قوانین می باشد