وبینار استراتژی‌های میلیونی (16 مرداد)
روز
ساعت‌
دقیقه
ثانیه
به زودی تاریخ جدید وبینار اعلام می شود.
درخواست مشاوره ثبت نام در کربن پلاس (ویژه دوره کربن)
صرافی توبیت (Toobit) جدیدترین و بهترین صرافی برای ایرانی ها
لوگو آکادمی شامی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ورود / عضویت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
لوگو آکادمی شامی
ورود / عضویت
مطالب اخیر
انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
بروزرسانی: ۱۱ دی ۱۴۰۲

ثبت نام در دوره رایگان کربن

حساب دمو چیست؟

انتشار: مهشید خطیبی نژاد
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
حساب دمو چیست؟

آیا قبل از ورود به بازار فارکس، باید در یک اکانت دمو معامله کرد؟ این سؤال متداولی است که معمولاً توسط معامله‌گران، به خصوص معامله‌گران جدید، مطرح می‌شود. هر چند تجربه معاملات حساب دمو شبیه به معامله با پول واقعی نیست، ولی معاملات دمو هم مزایایی دارند که می‌توانند شما را برای ورود به بازار واقعی آماده کنند.

حساب‌ موسوم به حساب دمو (Demo Account) یک حساب است که در آن می‌توان با پول غیر واقعی معامله کرد و قبل از ورود به حساب واقعی و مواجهه با مخاطرات مالی، امکان تست عملی استراتژی‌ها و رویکردهای شخصی را به شما می‌دهد. به همین دلیل، به آن حساب آزمایشی یا حساب معاملات کاغذی نیز گفته می‌شود.

یکی از مزایای استفاده از حساب دمو فارکس، عدم نیاز به سرمایه‌گذاری و پرداخت هیچ گونه هزینه است. اغلب بروکرهای بازار فارکس اکانت دمو را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند و شما می‌توانید با استفاده از آن، انواع حساب‌های مختلف بروکرها را تست کرده و با نحوه عملکرد آنها آشنا شوید. با استفاده از حساب دمو فارکس، می‌توانید کیفیت خدمات و هزینه‌های اسپرد و کمیسیون را نیز بررسی کنید و در صورت رضایت از عملکرد بروکر، با اطمینان به بازار واقعی وارد شوید.

علاوه بر این، با استفاده از حساب دمو فارکس، شما می‌توانید بدون دغدغه احتمال از دست دادن سرمایه خود، استراتژی‌های مختلف را تست کنید و با انجام معاملات در شرایط مشابه بازار واقعی، تجربیات خود را بهبود بخشید. در نتیجه، استفاده از حساب دمو فارکس یکی از بهترین راه‌ها جهت آماده سازی خود برای عضویت در بازار واقعی است.

حساب دمو چیست؟

حساب دمو چیست؟

استفاده از اکانت دمو فارکس به چندین دلیل بسیار مهم به شمار می‌آید. اولین و مهمترین دلیل عدم نیاز به سرمایه‌گذاری و پرداخت هیچ گونه هزینه است. اکثر بروکرهای بازار فارکس اکانت دمو را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند و شما می‌توانید با استفاده از آن، انواع حساب‌های مختلف بروکرها را تست کرده و با نحوه عملکرد آنها آشنا شوید.

استفاده از حساب دمو فارکس همچنین به شما این امکان را می‌دهد که با نحوه عملکرد پلتفرم معاملاتی و ابزارهای مختلف آن آشنا شوید و بهترین راه‌حل‌ها و استراتژی‌ها را برای موفقیت در بازار فارکس کشف کنید. در نتیجه، استفاده از اکانت دمو فارکس یکی از بهترین راه‌های آمادگی برای ورود به بازار واقعی و جلوگیری از دست دادن سرمایه شما است.

کاربرد حساب دمو

تجربه عملی واقعی از بازار فارکس بسیار مهم است و پیشنهاد می‌شود که تنها بعد از آشنایی با اکانت دمو، به بازار واقعی وارد شوید. به طور کلی، استفاده از اکانت دمو همچنان یکی از بهترین راه‌های آمادگی برای ورود به بازار واقعی است.

با کمک اکانت دمو، شما می‌توانید با شرایط و روند بازار فارکس آشنا شوید و در عین حال، با تمرین و تحلیل معاملات، تجربه لازم را جمع آوری کنید. به این ترتیب، در صورت ورود به بازار واقعی، با نحوه عملکرد بازار و شرایط مختلف آن، آشنا خواهید شد و ریسک زیادی را متحمل نخواهید شد.

استفاده از اکانت دمو فارکس، ابزاری بسیار قدرتمند برای آموزش و تمرین معاملات است و به شما اجازه می‌دهد تا حتی قبل از ورود به بازار واقعی، به صورت عملی نحوه کار با بروکرها، پلتفرم معاملاتی و استراتژی‌های مختلف را آزمایش کنید. بنابراین، استفاده از حساب دمو فارکس همچنان یکی از بهترین راه‌های آمادگی برای ورود به بازار واقعی است.

برای فعالیت در بازار جهانی فارکس و انجام معاملات ارزی، شما به دانش و تجربه کافی در این زمینه نیاز دارید. با استفاده از روش‌ها و استراتژی‌های مختلف و همچنین افزایش مهارت‌های خود در انجام معاملات، می‌توانید به سود قابل توجهی دست یابید.افزایش مهارت ها

افزایش مهارت ها

هنگام ورود به بازار فارکس، لازم است که ابتدا با مکانیسم و ساز و کار معاملات در یک بستر امن و بدون از دست دادن هیچ سرمایه‌ای آشنا شوید و استراتژی‌های بهینه آن را فرا گیرید. سپس می‌توانید آماده ورود به بازار واقعی شوید. برای افزایش مهارت‌های معاملاتی خود، می‌توانید از حساب دمو فارکس استفاده کنید.

لازم به ذکر است که تقریباً تمامی معامله‌گران حرفه‌ای اولین معاملات خود را در این حساب‌ها انجام داده‌اند و پس از آشنایی با ساز و کار بازار، سپس فعالیت خود را در فارکس شروع کرده‌اند.

مزایا و معایب حساب دمو فارکس

اکانت دمو به معامله‌گران این امکان را می‌دهد تا با پلتفرم معاملاتی آشنایی بیشتری پیدا کنند و در محیطی شبیه به محیط اصلی بازار، استراتژی‌ها و مهارت‌های خود را آزمایش کنند. یکی از مزایای اکانت دمو، استفاده از پول مجازی است که معامله‌گران می‌توانند بدون ریسک در این حساب، معاملات را تجربه کنند. به همین دلیل، هم افراد مبتدی و هم معامله‌گران حرفه‌ای از حساب دمو استفاده می‌کنند.

باید توجه داشت که استفاده از اکانت دمو همراه با معایبی است، زیرا معامله‌های انجام شده در این حساب به صورت واقعی نیستند و برخی جنبه‌های روانی و عاطفی معامله‌گر را در معاملات واقعی تحت تاثیر قرار نمی‌دهند. بنابراین، معامله‌گران باید در هنگام استفاده از اکانت دمو، به این نکته توجه کنند که این حساب تنها برای آموزش و تحلیل معاملات استفاده خواهند شد و نباید به عنوان یک جایگزین برای حساب واقعی در نظر گرفته شود.

مزایای حساب دمو

1. استفاده از اکانت دمو، یکی از بهترین راه‌های تمرین در بازار مالی است. با داشتن این حساب‌ها، شما می‌توانید ریسک بیشتری را نسبت به حساب‌های واقعی به عهده بگیرید و استراتژی‌های جدید را امتحان کنید. اکانت دمو خصوصاً برای افراد مبتدی یک فرصت عالی است تا با پیشبرد پیشرفت‌های خود و ایده‌های نو، خودشان را برای سرمایه‌گذاری در بازار واقعی آماده کنند. لازم به ذکر است که کسب دانش تئوری در زمینه معاملات، تجربه لازم را به شما نمی‌دهد و تنها در پیاده‌سازی و امتحان استراتژی‌های معاملاتی مختلف، می‌توانید تجربه بیشتری کسب کنید.

2. حساب‌های دمو رایگان هستند و شما می‌توانید بدون پرداخت هیچگونه هزینه‌ای، اکانت دمو خود را باز کنید. اکثر بروکرها، با رایگان کردن این خدمات، به دنبال آمادگی بیشتر معامله‌گر برای ورود به بازار معاملات واقعی هستند. با توجه به اینکه بیشتر معامله‌گران، حساب اصلی خود را نیز در همان بروکری که حساب دمو خود را باز کرده‌اند، باز خواهند کرد، بنابراین هر چه شما آمادگی معامله‌گری بیشتری داشته باشید، بروکر سود بیشتری کسب خواهد کرد.

3. اکانت دمو، به شما امکان استفاده از استراتژی‌های مختلف را می‌دهد. در اینترنت، اطلاعات زیادی درباره استراتژی‌های مختلف معاملاتی قابل دسترسی است. برخی معامله‌گران، استراتژی‌های اسکالپینگ را ترجیح می‌دهند، در حالی که دیگران ممکن است به معاملات سوئینگ و … علاقه‌مند باشند. در شرایطی که شما برای اولین بار با یک استراتژی آشنا می‌شوید، اکانت دمو، بهترین راه برای امتحان استراتژی‌های جدید هستند. در حساب دمو، شما می‌توانید با بکارگیری استراتژی‌های مختلف بدون ریسک، تجربه‌ی خود را در زمینه معاملات بهبود بخشید.

بیشتر بخوانید: استراتژی اسکالپ چیست؟

بیشتر بخوانید: سوئینگ تریدینگ چیست؟

4. باز کردن اکانت دمو بسیار ساده و آسان است، چرا که بروکرها نیاز به اطلاعات شخصی شما برای باز کردن این حساب ندارند. مثلاً برخی از بروکرها تنها با دریافت نام، آدرس ایمیل و کشور می‌توانند اکانت دموی شما را باز کنند. بنابراین، می‌توانید در عرض چند دقیقه، فرم افتتاح حساب را پر کرده و اطلاعات ورود به سیستم را دریافت کنید.

از اکانت دمو برای آزمایش اندیکاتورها استفاده کنید

از اکانت دمو برای آزمایش اندیکاتورها استفاده کنید

اندیکاتورها، بهترین زمان ورود به بازار را نشان می‌دهند و در صورت استفاده صحیح، به شما کمک می‌کنند تا سود بیشتری کسب کنید. برخی اندیکاتورها به صورت رایگان در دسترس هستند، اما ممکن است برخی از ارائه‌دهندگان، برای ارائه آن‌ها پول درخواست کنند. به دلیل عدم اطمینان از کارکرد صحیح اندیکاتورها، بسیاری از معامله‌گران آن‌ها را در حساب دمو تست می‌کنند تا مطمئن شوند که گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری است یا خیر.

اکثر بروکرها به شما اجازه می‌دهند که به مدت نامحدود با اکانت دموی آن‌ها معامله کنید، اما برخی از بروکرها ممکن است یک تاریخ انقضای ۳۰ روزه برای اکانت دموی شما در نظر بگیرند و یا پس از مدتی از عدم فعالیت در حساب دمو، دسترسی شما به آن را لغو کنند. در صورتی که به این شرایط برخورد کنید، می‌توانید با تماس با پشتیبانی، اکانت دموی خود را فعال کنید و یا در صورت لزوم، به سرعت یک اکانت دمو جدید باز کنید.

معایب مربوط به حساب دمو

1. حساب‌های آزمایشی معامله‌گران، برای تجربه احساسات و رفتارهای حین معاملات در حساب اصلی مناسب نیستند. هنگامی که با پول واقعی معامله می‌کنید، تحت فشارهای هیجانی زیادی قرار می‌گیرید. اگر ضرر زیادی متحمل شوید، احساس ناراحتی و اندوه و اگر برنده شوید، هیجان و شادی را تجربه خواهید کرد.

2. با این حال، باید به یاد داشت که حساب دمو نمی‌تواند شما را برای چنین احساساتی آماده کند، زیرا در این نوع حساب، با پول واقعی معامله نمی‌شود. تجربه چنین احساساتی می‌تواند برای برخی از معامله‌گران ناگوار و شوکه‌کننده باشد.

3. در حساب‌های آزمایشی، اسلیپیج یا تفاوت بین قیمت واقعی و قیمت خرید و فروش محصولات را تجربه نمی‌کنید. در یک حساب واقعی، معامله‌گران ممکن است در زمان نوسانات شدید بازار، انتشار رویداد خبری مهم یا اختلال در شبکه، با اسلیپیج مواجه شوند.

4. علاوه بر این، سرعت پایین اینترنت می‌تواند باعث مشکلاتی در زمینه قیمت‌گذاری شود. همه چیز در حساب آزمایشی با سرعت بیشتری اتفاق می‌افتد، بنابراین ممکن است معامله‌گر در حساب واقعی با چنین مشکلات جدیدی رو به رو شود.

بیش از حد به استفاده از حساب دمو عادت نکنید!

بیش از حد به استفاده از حساب دمو عادت نکنید!

برخی از معامله‌گران به دلیل منصرف شدن از سرمایه‌گذاری در دنیای واقعی و یا از دست دادن انگیزه، هیچ‌گاه از حساب آزمایشی به حساب واقعی نمی‌روند.

مسئله این است که برخی از معامله‌گران حساب آزمایشی خود را به صورت عادی و راحت مدیریت می‌کنند و برای مدت طولانی فعالیت خود را با آن ادامه می‌دهند. معمولاً، معامله‌گران سرمایه خود را در حساب آزمایشی به صورت متفاوتی اداره می‌کنند.

باید توجه داشت که زمانی که با پول واقعی معامله می‌نمایید، همواره باید از روش ثابتی برای مدیریت پول و سرمایه خود استفاده کنید. در حساب آزمایشی ممکن است روش یا حرکتی مناسب باشد، اما اجرای آن با پول واقعی، می‌تواند حساب شما را در معرض خطر قرار دهد.

حساب دمو در تریدینگ ویو

وب‌سایت تریدینگ ویو از جمله برترین وب‌سایت‌های موجود در حوزه بازارهای مالی محسوب می‌شود. این وب‌سایت به طور اختصاصی در حوزه تحلیل تکنیکال فعالیت می‌کند. وجود یک رابط کاربری عالی موجب شده است تا کاربران بسیار زیادی به سراغ استفاده از خدمات این وب‌سایت بروند.

حساب دمو وب‌سایت تریدینگ ویو به راحتی قابل ساخت است. باید به بخش get started در صفحه اصلی این وب‌سایت (tradingview.com) بروید. در این وب‌سایت نیز با وارد کردن ایمیل معتبر و کلمه عبور مناسب به یک اکانت دمو دسترسی خواهید داشت. برای فعال کردن این اکانت بر روی گزینه chart در صفحه کاربری خود کلیک کرده و گزینه paper trading را انتخاب کنید. پس از کلیک بر روی گزینه connect، حساب شما فعال خواهد شد.

اکانت دمو در بازار فارکس

راه‌اندازی حساب دمو در بازار فارکس بسیار ساده است و معمولاً نیاز به ارائه اطلاعات شخصی پایه دارد. بیشتر بروکرهای فارکس یک حساب رایگان فارکس برای شما فراهم می‌کنند تا بتوانید معاملات آزمایشی خود را در آن انجام دهید. می‌توانید فهرستی از بهترین بروکرهایی که امکان افتتاح اکانت دمو در آنها فراهم است را در اینترنت به سادگی جستجو کنید.

بروکرها می‌دانند که اگر شما به اندازه کافی تجربه کسب کنید، در نهایت برای معاملات در حساب واقعی به آنها مراجعه خواهید کرد. بدیهی است که بهترین راه برای کسب تجربه، داشتن یک حساب معاملاتی آزمایشی است که تقریباً با حساب معاملاتی واقعی مشابه باشد.

پلتفرم معاملاتی فارکس مجازی، بدون هیچ هزینه‌ای برای شما، مکانیزم معاملاتی فارکس را در اختیار شما قرار می‌دهد. با افتتاح حساب دمو، سیستم به شما مقداری دلار مجازی ارائه می‌کند که می‌توانید میزان آن را تعیین کنید و با استفاده از همان دارایی، عملکرد معاملات خود را بسنجید.

با بهره‌گیری از این نوع حساب‌ها، می‌توانید بدون از دست دادن سرمایه واقعی خود، معامله در فارکس را تمرین کنید. اغلب بروکرها، بودجه مجازی نامحدودی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند تا بدون احساس فشار برای ورود سریع به حساب واقعی، به تمرین معامله‌گری بپردازند.

حساب دمو فارکس در متاترید

حساب دمو متاتریدر، نوعی حساب آزمایشی است که به شما اجازه می‌دهد تا به صورت بدون ریسک و در یک محیط امن، با استفاده از نرم‌افزار متاتریدر، تجربه معامله کردن را به دست آورید. در این نوع حساب، هیچ وجه واقعی واریز نمی‌شود و شما با استفاده از موجودی مجازی، قادر خواهید بود نحوه معامله کردن و تحلیل بازار را یاد بگیرید و بهترین راهکارها و استراتژی‌ها را برای معاملات با جفت‌ ارزها، کالاها، شاخص‌ها و ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

در حساب دمو متاتریدر، به تمام افزونه‌ها و اندیکاتورهایی که در حساب واقعی وجود دارد، دسترسی دارید. این افزونه‌ها شامل تاریخچه سفارش، زنگ هشدار و هم‌چنین مینی ترمینال و stealth orders می‌باشد. این بدان معنا است که با استفاده از این افزونه‌ها، قادر خواهید بود MT را به‌طور کامل مختص خودتان سفارشی کنید و با بهره‌گیری از آن، به بهترین نتایج در معاملات خود دست یابید.

تفاوت در انواع مختلف این حساب‌ها

MT4 و MT5 به کاربرانی از سراسر جهان کمک می‌کنند تا بهترین تصمیمات تجاری را اتخاذ کنند. هر دو پلتفرم دارای رابط کاربری آسانی هستند، البته استفاده از MT4 نسبتاً ساده‌تر و راحت‌تر است، مخصوصاً برای معامله‌گران مبتدی در فارکس؛ اما MT5 کمی پیچیده‌تر است زیرا از ویژگی‌های بیشتری را به شما ارائه می‌دهد.

به علاوه، با استفاده از حساب دمو متاتریدر، شما به صورت بدون ریسک و در محیطی امن، می‌توانید تجربه معامله کردن را به دست آورید. در این نوع حساب، هیچ وجه واقعی خاصی واریز نمی‌شود، و شما با استفاده از موجودی مجازی، قادر خواهید بود نحوه معامله کردن و تحلیل بازار را یاد بگیرید و بهترین راهکارها و استراتژی‌ها را برای معاملات با جفت‌ ارزها، کالاها، شاخص‌ها و ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

با توجه به مزایای هر کدام از پلتفرم‌های MT4 و MT5، بسته به نیاز و مورد استفاده شما، می‌توانید از هر یک استفاده کنید. در هر صورت، استفاده از اکانت دمو متاتریدر، به شما کمک می‌کند تا با هر دو پلتفرم آشنا شده و برای معاملات واقعی، آماده شوید.

بیشتر بخوانید: تفاوت متاتریدر 4 و 5 در چیست؟

ضرورت استفاده از حساب‌های دمو برای مبتدیان

ضرورت استفاده از حساب‌های دمو برای مبتدیان

اگر خاطرتان باشد گفتیم که استفاده از حساب دمو برای کلیه افرادی که در حوزه فارکس و ترید فعالیت می‌‌کنند یک امر ضروری است، اما این موضوع برای کاربران مبتدی از اهمیت بیشتری برخوردار است. اگر به تازگی وارد این بازار شده‌اید نباید با دارایی خود قمار کنید.

همواره پیش از ورود به این بازار، از حساب‌های دمو کمک بگیرید. اصلی‌ترین هدف مربوط به این حساب‌ها، کمک به شما جهت یادگیری کلیه اصول مربوط به بازار فارکس است. به یاد داشته باشید که بدون استفاده از حساب‌های دمو شانس شما جهت پیروزی در این بازارها نزدیک به صفر خواهد بود.

بنابراین، اگر به دنبال پیشرفت خود در بازارهای مذکور هستید، به هیچ وجه نباید استفاده از حساب‌های دمو را فراموش کنید، این حساب‌ها یک دوست و همراه شما محسوب می‌شوند و در واقع باید آنان را معلمانی حرفه‌ای نامید.

جمع بندی

حساب‌های آزمایشی که به نام “دمو” شناخته می‌شوند، ارزش و تاثیرات زیادی دارند. با سرعت بالا و به صورت رایگان، می‌توانید حساب خود را باز کرده و به عنوان یک مبتدی و یا حتی به صورت پیشرفته، در دنیای معاملات فارکس تجربه کسب کنید. با استفاده از این حساب، قادر خواهید بود با استراتژی‌های مختلف، لوریج‌ها، اندیکاتورها و انواع حساب‌ها، مهارت بیشتری در انجام معاملات و کسب سود حاصل کنید.

با این حال، باید به یاد داشت که انواع حساب دمو نمی‌توانند هیجانات و احساسات دنیای واقعی معاملات را به شما منتقل کنند. همچنین، مفاهیمی مانند اسلیپیج و تاخیر در اجرای معاملات، به صورت کامل در این حساب‌ها شناسایی نمی‌شوند. به همین دلیل، معامله‌گران ممکن است بدون داشتن پیش زمینه لازم و با خطراتی که قبلاً به آنها اشاره شد، به دنیای معاملات واقعی وارد شوند و در نتیجه با ضرر روبرو شوند.

اما با وجود همه این مشکلات، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً قبل از ورود به دنیای واقعی معاملات، در حساب دمو تمرین کنید و از فواید آن بهره ببرید. برای یک معامله‌گر حرفه‌ای، آگاهی از خطرات بزرگ دنیای معاملات، امری ضروری است. به همین دلیل، قبل از ورود به این دنیای هیجان‌انگیز، باید از آمادگی و مهارت لازم برای کسب سود در آن، اطمینان حاصل کنید.

با بهره‌گیری از مطالب ارائه شده در سایت آکادمی شامی، می توانید همه اطلاعات لازم برای شروع و حرفه ای شدن در حوزه معامله گری را به دست بیاورید. پیشنهاد ما به شما استفاده از دوره رایگان آموزش معامله گری کربن است. همچنین اگر نیاز به مشاوره دارید مشاوران آکادمی شامی آماده ارائه خدمات و مشاوره رایگان به شما هستند. برای درخواست مشاوره، فرم زیر را پر کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

درخواست مشاوره رایگان

اشتراگ گذاری مطلب:

سرفصل های مطلب

دیدگــــاه کاربــران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت اطلاعات جهت ثبت نام

بعد از تکمیل این فرم همکاران ما به زودی و در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت و می توانید از مشاوران ما یک آفر عالی جهت ثبت نام در وبینار دریافت کنید.

درخواست مشاوره رایگان ثبت نام در کربن پلاس

با تکمیل این فرم همکاران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس گرفته و یک تخفیف فوق العاده برای شما در نظر می گیرند.

×
ورود / عضویت
لطفا شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید (مثال: 09190000000) - ممکن است کد تایید ارسال شده در قسمت اسپم پیامک های شما قرار گیرد.
ورود شما به معنای پذیرش شرایط و قوانین می باشد